Friday, November 20, 2009

New Family!

Friday, November 20, 2009



* Picture : Anak sepupu aku, Cepel (belakang tu kancil merah ibu) *

Setelah bertahun lamanya kereta kancil merah berjasa pada ibu aku, akhirnya berjaya jugak ibu dapatkan kereta baru, Perodua Viva color putih. Kereta kancil merah tu rasanya nak dekat 5 tahun ibu pakai (agak lama jugak!) sebab the fact that kancil tu kereta 2nd hand. Beli dari Driving School. So korang boleh bayangkan la..betapa kereta tu dah dibawak lasak oleh student-student yang belajar memandu dekat situ.

Tapi kan, aku kira respect dengan mak aku sebab selama dia pakai kereta ni, dia handle dengan cekap sekali. Haha. Kalau aku bawak kereta tu, memang susah la nak masuk gear. Maklumlah..kereta veteren hikhik. Nak kata pulak, kereta ni dah banyak sangat hantar repair. So memandangkan takut nak incur cost yang lebih tinggi lagi, baik beli kereta baru. So ibu scrap la kancil ni and amik Viva. Worth it.


|| Lepas dapat kereta baru ni, ibu aku asyik nak keluar beli barang je haha ||



Share

1 comments:

~ Aa|Naa Nad|raH ~

mcm dah addicted je dgn no. 7896 tu eh? hikhikhik~

Post a Comment