Monday, November 16, 2009

Shopping For Three?

Monday, November 16, 2009


Hoh guyz! Lama betul dah tak update blog ni kan?! It's been so long sebab terlalu busy sangat dengan exam. Yeah final sucks, everyone knows that. But since it's over, aku nak gunakan time ni untuk lepaks sepuas-puasnya!

(Actually memang dari awal nak cari kerja. Tapi oleh kerana exam hari tu aku tak nailed betul-betul..so..you know..it's better untuk tunggu dulu result kua..just in case..never mind.)

Okay for now, aku baru je habiskan Sophie Kinsella's one of the Shopaholic series. And it's called 'Shopaholic and Baby'.

(The fact that kesan meminjam Shikin punya novel 'Can You Keep Of Secret?' menyebabkan aku da addicted terhadap Sophie's collection. Oh no. Duit berterbangan)

Okay novel ni (Shopaholic and Baby) memang lah bagi macam aku tak senang duduk. Bayangkan masa tengah gap untuk exam, aku boleh lagi baca novel ni sedangkan Shikin pagi-pagi lagi dah mengadap meja nak study. Dah macam on drugs!

Basically novel ni ceritakan balik tentang obsession Rebecca Bloomwood on shopping (seriously, gile shopping), yang dah pun start pregnant. Menarik and kelakar gila okeh! Especially bila dia dah start gila shopping untuk barang baby. Meanwhile, her obstretician, Venetia Carter yang dah banyak kali deliver celebrities' baby, and quite famous, rupa-rupanya Luke's ex-girlfriend (Luke=Becky's husband).

Bila baca cerita ni, memang dapat bayangkan balik Isla Fisher dalam Confessions of a Shopaholic. Sangat cute dan menggelabah! Luke pulak, OMG so smart (Hugh Dancy)!

(Shikin once told me that it would be better kalau digantikan dengan Anne Hathaway disebabkan style menggelabahnya tu)

So sekarang..tinggal Shopaholic Abroad untuk aku baca. Yang lain tu (Shopaholic Ties The Knot & Shopaholic and Sister)..tunggu dah habis baca yang abroad ni baru boleh beli. Kalau ada duit hohoho.


|| Okay sekarang aku dah ada banyak masa untuk buat macam-macam kan..so bolehlah taip panjang-panjang haha! ||


Share

0 comments:

Post a Comment