Saturday, October 17, 2009

Problem in typing (c) ?

Saturday, October 17, 2009


Anyway aku just nak share dengan semua orang je problem yang aku selalu kena bila nak guna Microsoft Word.

Pernah encounter tak? Expecially those yang pakai Microsoft Word 2007 (Not sure pasal 2003), masa korang taip '(c)' then tiba-tiba dia akan auto-correct kan words tu jadi symbol © [copyright]. Menyampah kan? Kalau macam orang jenis aku ni..tak suka guna Help function. Aku akan straight google jek. Oleh sebab terlalu jadi sangat benda tu, sampai kan aku kena ubah option dari (c) kepada (iii), so aku google jela.

Dan oleh kerana dah terlalu happy sangat jumpa solution dia, aku nk share dengan korang la. Tu je ha-ha!

1- Click kat button atas kiri sekali.

2- Click Word Option

3- Amik Proofing ---> AutoCorrect Options (atas sekali)

4- Kat bawah tu nanti ade 'Replace text as you type'..So korang remove jela yang simbol untuk © tu..

DONE! Ha-ha!


|| Kesian kan? Dah berzaman guna Microsoft Office, sekarang baru tahu function dia ||



Share

0 comments:

Post a Comment