Saturday, August 29, 2009

The Day of Hope

Saturday, August 29, 2009


Bangun pagi² to sit for FAR 600 (Accounting Theory) test dengan muka selenga + sengih sampai ke telinga.

Takut sebab even dah prepared, tapi we never know kan..macam mana soalan tu nak keluar..

Sengih macam kerang busuk sebab tak sabar nak berlari balik Melaka (berlari mengejar bas).

Ape yang aku harap sangat² ialah soalan spot tu keluar. Please la please la..

Anyway aku memang tak dapat buat sehabis baik oleh sebab beberapa faktor:

1. Theory. Dah la kena faham. Kena hafal pulak tu. Tak cukup dengan pemahaman jek. Tapi nak faham pun susah, apatah lagi hafal. So faham² la..


2. Rasanya sebab tak cukup tidur (aku kena tido 16jam kalau boleh haha).

3. Dalam hall tu sejuk sangat!Menggigil nak tulis.Otak da beku, serious.

4. Soalan yang unexpected keluar..

5. Information dah bercampur-aduk.

6. Asyik ingat nak balik je.. (sebab utama)

SO dat's why la aku keluar awal haha.

(Plan asal nak draw duit nak naik cab pergi stesen bas,tapi tak bawak purse. So terpaksa pinjam Shikin RM10 haha)

Hari ni pulak..hari last Haikal dekat rumah aku. Petang ni jugak dia pergi rumah atuk dia..(ayah Kak Long aku). Sedih sangat sebab aku budget² tak dapat jumpa dia.. Tapi lega gila sebab along balik petang² sikit..lepas aku sampai rumah..

(Thanks thanks thanks along & kak long. Nanti fiza belanja teh o ais okeh!)

Sampai je dalam kereta (along aku amik dekat Melaka Sentral)..nampak Haikal tengah tido dalam car seat dia..penuh muka dia dengan chickenpox..kesian sangat..Nasib baik dah kering.

Nasib baik Haikal tak menangis bila tengok aku tetiba jek muncul depan dia.

Haikal dah pandai nak pergi kat orang..aku tepuk² tangan sikit ala² macam nak dukung dia, terus dia merangkak laju ke arah aku. Best gila. How cute!

Sempat la jugak capture beberapa gambar untuk tatapan kitorang masa dia dah nak berangkat dengan mak bapak dia tu. Hehe..


" Owh nenek! I'll be missing you! Chiaws! "

Tak sure apa yang membuatkan dia buat expression macam tu. Along buat muka macam clown ke?

Huh..even baru lepas 5 minit dah start rindu dia.. Tak lama lepas tu before nak keluar pergi service printer, aku dengan ibu tengok video² Haikal dalam handphone sama². Pathetic.

| Nasib baik dia stay sana 2 minggu je..Kalau tak..for sure dah tak kenal aku dah |


Share

0 comments:

Post a Comment