Monday, August 31, 2009

Jatuh Kat Escalator, Kena Langgar Troley Lagi

Monday, August 31, 2009


Okay. I know that I'm a lil stupid. Tapi aku bukan idiot okay.

Hari ni jadi satu benda yang pelik sangat bagi aku. Last week aku beli 2 tickets balik ke Shah Alam & Melaka. Balik Melaka (Sabtu, 29th Aug, 1230pm) & balik Melaka (today, 31th Aug, 430pm).

Memang dah jadi kebiasaan aku kalau dah beli ticket, aku akan check kesahihan ticket tu,wah! Hehe..

Hari ni ikut plan, family aku nak pergi Mahkota Parade dulu, nak teman Syima pergi redeem hadiah birthday dia dari Tropicana Life. Lepas tu terus hantar aku pergi Melaka Sentral nak balik Shah Alam. Tapi masa on the way nak pergi Mahkota tadi, aku terasa macam nak check tiket aku sekali lagi.

Macam nak ketawa.

Yup! Tiket aku stated 1230pm. Bukan 430pm. Speechless dalam kereta. Sementara ibu membebel².

Aku tak pernah rasa betul² macam mana malang memang tak berbau tu. Means, aku dah prevent malang tu dari berlaku, aku dah check ticket tu dulu, tapi macam mana kalau malang tu nak ikut aku jugak?

Ticket aku balik Shah Alam lepas aku check dalam kereta tadi, stated 1230pm. Bukan 430pm.

Damn.

Aku yakin lepas aku beli tickets tu, aku ada nampak time 1230pm & 430pm. Serious.

Or else..mungkin time betul..tapi location dia salah. Maybe destination pergi Melaka yang orang tu terletak 430pm. Mungkin masa aku naik bus Sabtu hari tu, driver tu just koyakkan ticket aku tanpa periksa betul² yang ticket tu stated 430pm, bukan 1230pm yang sepatutnya.

Atau aku yang dah gila?

Yang penting, aku terpaksa skip kelas esok. Aku dah beli ticket untuk besok pukul 430pm sebab pagi dan tengah hari dah habis.

Bad hair day kan?


| Patutla rasa macam lain je masa nak naik kereta tu.. |

Share

0 comments:

Post a Comment