Saturday, September 12, 2009

Buah Keranji Yang Pupus

Saturday, September 12, 2009



Pernah dengar buah keranji tak?

Okay aku just nk inform yang aku adalah penggila buah keranji yang terdasyat sekali.

"Membazir je beli buah keranji tu. Takat celah gigi je. Bukan kenyang pun."

Aku tak kisah lah kalau satu family aku condemn minat aku yang mendalam terhadap buah tu. Yang penting, ramai tak suke or ramai yang tak pernah makan. So aku leh conquer kalau makan sorang² yayayay!

Yang best nya, mak aku cakap jiran aku ada bagi buah keranji sebesar gajah untuk aku. Sedara dia beli dari Terengganu. Aku memang tahu pun kat Terengganu je yang over jual buah keranji ni.

Plus aku pernah mintak kawan aku dulu beli kan untuk aku dari Thailand. Amik kau. Sekotak besar dia pos kat aku. Sangat best!

Tapi yang makcik jiran aku bagi ni sangat besar! (Mungkin size dia biasa je kat T'ganu. Tapi aku memang jakun). Dia bagi satu plastik. So macam sayang sangat nak makan. Kalau kat pasar boleh dapat dalam RM 2 macam tu kot.

Phew. Anyway. Thanks makcik! Hehe.


| I'll do anything untuk dapatkan buah keranji -yang relevant je- |



Share

0 comments:

Post a Comment