Saturday, September 12, 2009

Mati Suri, anyone?

Saturday, September 12, 2009


Just nak share satu cerita indon yang agak seram la bagi aku. Mati Suri. Seriously aku pandang remeh je cerita ni before tengok. Tapi malam Rabu tu aku dengan Shikin tengok dalam pukul 8pm macam tu..Agak menaikkan bulu roma aku jugak la..Aku pantang sikit kalau hantu ala-ala Pocong & Pontianak ni. Nak pulak 2-2 ekor ni ada dalam cerita tu. Bonus la.

Then yang aku tak boleh lupa, masa hari Khamis malam Jumaat hari tu..aku dah tido dalam pukul 12am lebih macam tu. Kononnya sebab esok nya kelas 830am..so kena tido awal.. Aku ingat lagi.. Dalam pukul 2am macam tu aku terjaga sebab aku mimpi seram. Mimpi hantu. Ade pocong & pontianak jugak.

Aku tersedar banyak kali dan bila aku cuba nak tido balik (lepas baca ayat Qursi), mimpi tu macam bersambung balik. Dalam mimpi tu pulak aku tahu yang aku tengah bermimpi, so aku macam "Bangunla Fiza..bangun..".. Aku cuba jugak mengucap dan beristighfar banyak².. Susah sangat aku nak terjaga dari mimpi tu.

At last aku tersedar jugak lepas aku cuba goyang²kan badan aku sebab terlalu susah nak terjaga dari tido. Mulanya aku nak bukak lampu sebab terlalu takut. Serious. Aku terlalu takut sangat². Tapi sebab aku fikir..takut Shikin terjaga lak nanti..Kesian dia..then last choice, aku call Sharul. Complaining apa yang jadi tu dekat dia. Lepas dia da comfort aku sikit..lepas dah bercakap dalam 2minutes camtu, aku bangun pergi basuh muka. Then sambung tido balik.

Tetiba dengar Shikin panggil aku.

" Fiza, teddy bear ko tu janganlah hadap kat aku-- "

Terus aku cakap 'Okay' dan terus tergelak. Aku ada teddy bear la..yang tiap kali masa tido aku akan peluk dia..which muka teddy tu akan menghadap ke Shikin. Aku pernah dengarlah dulu dia pernah cerita history ngeri dia pasal teddy bear. Hehe..So anyway, rupa²nya Shikin pun tak dapat tido malam tu. Dan kebetulan sangatlah, dia pun tengah ada nightmare masa tu. Kelakar sebab dia kata nak bukak lampu, tapi takut aku yang terjaga. Haha. Agak comel la kitorang ni wakaka!

At last kitorang tido dengan lampu terbukak.


| Then aku bersumpah olok-olok yang aku taknak tengok cerita seram dah |

Share

2 comments:

Sarah Sam

1st of all, nape ko suke wat statement keji "agk comel la kitorang ni wakaka" haih nk join geng "obvious" ke?

2nd of all, ni da kali ke bape aku dgr ko sumpah xnk tgk cite antu ag

erm...ckin still xleh lupe cite ngeri teddy bear die tu ye..kesian~~~

- p z a a -

Owh nggak. Itu sebab tu adalah kenyataan yang sangat benar! Geng obvious tu sangat tak obvious tapi budget obvious jek (berbelit ayat aku ni).

p/s : Yup! Sbb tu la dia suh aku alihkan muka teddy bear tu. wakaka! XD

Post a Comment