Thursday, December 17, 2009

Pampers cute. Ada ke?

Thursday, December 17, 2009




Ada! Sapa kata takde!

Kelmarin ada sorang kawan (Kak Aina) kenalkan kat aku pasal pampers yang comel ni. Nama scientific dia Lunatots Cloth Diaper (CD).

Berbeza dengan Disposable Diaper(DD), CD ni lebih senang nak dipakai, tahan lama dan boleh dibasuh. Haaa..kan jimat namanya tu? Salah satu kelebihan dia, material kat bahagian dalam dia akan buat baby rasa lebih kering dan tak bocor la. Senang cerita.

Ada aku baca sikit-sikit kat info dia, DD ni boleh menjadi salah-satu punca penyakit 'athma' pada bayi. Then, material gel kat pampers DD ni jugak merupakan 'Sodium Polyacrylate' yang akan menyebabkan alergi teruk macam muntah-muntah, jangkitan kuman dan demam (ikut nasib baby yang kena tu la..)



Lagi satu, dia ada banyak size la..kalau korang sendiri yang rasa nak pakai tu..kot-kot ada yang kena kencing tak lawas ke..bladder bocor ke..ha try la. ~Lalala~

Bila difikir-fikir balik, memang jimat kalau pakai. Bayangkan, CD ni boleh pakai lagi kat the next-next-next baby. Duit yang jimat tu boleh beli Home Theatre. Yayay!



Okay kat atas ni pun ada direction macam mana nak pakaikan CD ni kat baby. Ala bungkus je macam biasa. Cewah berlagak pulak aku. Thee hee hee..

Tapi aku nak cerita bagai memang tak reti la..so kalau interested, aku forwardkan korang terus kat Kak Aina ni..Blog dia pun ada explain lebih detail.


Klik sini wogeh!


|| Tunggu aku dah ada baby nanti, aku borong 1 guni. Ha! ||






Share

5 comments:

~ Aa|Naa Nad|raH ~

Oh, oh...fiza. nih akak sayang nih.
hihi~ thanks ye tlg promote dlm blog fiza nih.
=)

- p z a a -

Hehe no problem..just terasa mcm benda ni menarik and rugi tak cuba benda yang baru utk baby kan?! then y not share kat org lain jugak. Hihi..

p/s : commission 1 bag CD. :D

medea dayana

cambest je ni. bleh la aku suggest kt tewe. bg de info sket kang de nk menyalin lampin anak malam2 senang. wakakaka.
*ampun bang kalo bace ni. hihihihi*

~ Aa|Naa Nad|raH ~

hoh.. byk tol komisen ye? tggu fiza ada anak la..hihi~ buat la hadiah utk Hariz...hihi~ ops..

- p z a a -

Yana : Betul. Suruh dia baca. Takde la asyik pmpn je yang nak kena tahu bnda2 ni :P

K.Ena : Ngeh tak kuasa. Benkrap fiza hihi :D

Post a Comment