Saturday, December 19, 2009

Saya suka tukar-tukar ____

Saturday, December 19, 2009


Aku ingat lagi. Apa yang ada dalam kepala otak aku masa dulu, tak elok kalau selalu tukar syampu. Nanti akan ada negative effect pada rambut.

In fact, banyak jugak aku jumpa kat forum-forum dan blog-blog yang author dia cakap, kalau selalu tukar syampu, nanti rambut berminyakla..cepat gugur la..Aku pun percaya bulat-bulat tanpa usul-periksa pun whether benda-benda macam ni adalah expertise diorang.

Until one day (last year) masa aku kat salon, this chinese woman (around 30s?) yang buat rambut aku tu cakap, takda masalahnya kalau nak tukar-tukar syampu. Neither dia akan bagi rambut jadi more healthy. There's no such thing yang akan buat rambut gugur la..berminyak la..ada dandruffs la..hanya sebab kerap tukar syampu.

She added, the most important thing is what shampoo you use.

Phew. Nak dengar cakap sapa ni.

Btw aku tak kisah pun pasal benda tu semua sebab perangai aku ni memang suka tukar-tukar syampu. Cepat boring kalau pakai 1 product je.


|| You never know what's the best if you stick to the only one. Maksud aku, pasal syampu la. Haha. Jangan salah paham ye. ||






Share

0 comments:

Post a Comment