Tuesday, June 16, 2009

Malu Dengan Diri Sendiri

Tuesday, June 16, 2009


I just wanna share this with you guyz. Masa aku kat Sekolah Menengah (Sek Men Keb Seri Tualang) dulu, kitorang wajib kena hafal Asma Ul Husna (99 Nama Allah). Tiap-tiap pagi kena recite. Macam perhimpunan pendek la. Lepas tu dah lama-lama terhafal pulak. Okay tu cerita dulu.

Cerita sekarang ni pulak..tadi aku tengah nak buaikan Haikal, anak sedara aku. Nak suruh dia tido la apa lagi. Aku pun ikut la cara mak aku nyanyi macam-macam zikir. Tapi dia taknak tido gak. Meragam je. Menangis sampai tak keluar suara. Aku pun teringat lah nak recite je Asma Ul Husna tu ikut melodi lagu asal dia. Tapi yang menyedihkan diri aku sendiri, bila dah sampai kat certain Nama, aku terstuck. Melodi dia aku ingat tapi Nama Allah tu yang aku lupa.

Pergh. Aku rasa macam sia-sia je aku belajar dulu kat sekolah. Aku cakap kat ibu aku pasal ni.

" Memanglah..macam baca Al-Quran jugak..seterror mana pun..kalau dah lama tak practice baca memanglah tergeliat lidah tu.." tegur ibu.

So dengan itu aku bertekad nak baca balik berulang-ulang a.k.a hafal Asma Ul Husna. Untuk member-member dekat Tualang dulu, aku bet 50% dari korang mesti dah lupa jugak macam aku kan? Jom lah kita start balik. Tak rugi pun. Huhu..


| Tu baru Asma Ul Husna. Belum benda lain lagi T_T |

Share

0 comments:

Post a Comment